Log in

Sharif University of
Technology ASSOCIATION

پیام تسلیت انجمن دانشگاه شریف (سوتا) و پیشنهاد ثبت روز تولد پرفسور مریم میرزاخانی در تقویم دانشگاه شریف

July 17, 2017 05:14 | Deleted user


درگذشت دکتر مریم میرزاخانی، نابغه نامدار ریاضی، موجب تاثر و ناراحتی بسیاری در ایران و جهان شد. دانشمندی متواضع که با رفتنش اگرچه ستاره ای در جهان خاموش شد اما آثار، تلاش و دانشش تا سالیان و قرن ها ماندگار است.


مریم میرزاخانی، دانش آموخته دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه شریف در رشته ریاضی، تنها زن و تنها ایرانی برنده مهمترین مدال ریاضی جهان، استاد تمام (پروفسور) دانشگاه استنفورد، برنده دهها جایزه و مدال داخلی و بین المللی و عضو نهادهای معتبر و مهم علمی، بسیاری را جذب ریاضی و علوم و تحقیقاتش کرد. فروتنی و تمرکز بسیارش به تحقیقات و فعالیت های حرفه اش امکان میزبانی و تجلیل از وی در گردهمایی ٢٠١٦ فارغ التحصیلان شریف در واشنگتن را نیز فراهم نیاورد.


انجمن دانشگاه صنعتی شریف (سوتا)، ضمن تسلیت به خانواده، نزدیکان، همکاران، خانواده بزرگ شریف و هموطنان، امیدوار است جوانان و علاقه مندان به علوم و دانش، مسیر و تلاش این دانشمند درخشان و بی نظیر را همانطور که او نیز به این مهم علاقه داشت ادامه دهند.


همچنین سوتا از تمامی اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه شریف دعوت می کند تا با ثبت روز تولد وی به عنوان روز مریم میرزاخانی در تقویم دانشگاه شریف و دانشگاه های کشور نه تنها یاد و خاطره اش را گرامی بداریم بلکه این روز را نمادی برای تداوم مسیر و تلاشش قرار دهیم.


هیات مدیره سوتا




© SUTA 2000-2023 
All Rights Reserved
Powered by Wild Apricot Membership Software