Log in

Sharif University of
Technology ASSOCIATION


بازگشت ماهی‌های پرنده | کتابخوانی | کلاب‌هاوس

  • November 27, 2021
  • 12:00
  • Clubhouse

Registration


Registration is closed

گروه کتاب خوانی سوتا

SUTA Book Club


جلسه کتابخوانی و گفتگو با حضور نویسنده کتاب


«بازگشت ماهی‌های پرنده» قصهٔ ترلان، مهاجر موفق چهل ساله‌ای در انگلیس است که مرگ یکی از بستگانش در ایران موجب شده که به مرور خاطراتش بپردازد.

ترلان زندگی‌اش را درست مثل فرآیند درست کردن پازل تعریف می‌کند؛ گاهی از گوشه‌ها می‌گوید و گاهی از میانه تعریف می‌کند. خرده‌روایت‌های تودرتو و پیچیده و اسرارآمیز در دل روایت بزرگ‌تر نقش می‌بندند جوری که هم هیبت کل جهان هستی راوی دیده شود هم اجزای سازنده‌اش.

او از دوران نوجوانی‌اش در آغاز جنگ می‌گوید. از مدرسه و شعارهایش، از خانه و پنهان‌کردنی‌هایش، و شهر غمزده و آرمان‌هایش. او قصه‌اش را با سیاهی و سفیدی آدم‌هایش تعریف می‌کند، آدم‌هایی که حتی تاریکی و روشناییِ خنثی‌ترینشان در هم تنیده است. مهاجرت در تمام این وقایع پای ثابت تاریخ است– هر دو شکل مهاجرت چه آن کسانی که انتخابشان رفتن بوده چه آنها که به اجبار یا انتخاب برجا می‌ماند.


آتوسا افشین‌نوید نویسنده و مدرس ادبیات معاصر ایران  است. وی فارغ‌التحصیل فیزیک کاربردی از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی در سال ۱۳۷۷ و فارغ‌التحصیل شناخت فرهنگ و تمدن‌های اسلامی از دانشگاه آقاخان لندن در سال ۱۳۹۱ میباشد. نویسنده دو مجموعه داستان "سرهنگ تمام" (تقدیر شده جایزه هوشنگ گلشیری و کاندید کتاب سال) و "گچ و چای سرد شده" (تقدیر شده جایزه هفت اقلیم"؛ نویسنده کتاب آموزشی داستان‌نویسی برای نوجوانان با عنوان "یک، دو، سه، نویسندگی".  رمان "بازگشت ماهی‌های پرنده" اولین رمان و آخر چاپ شده نویسنده است.


زمان: شنبه، November 27

9:00am PST, 12:00pm EST, 20:30 IRST


از طریق کلاب هاوس: https://www.clubhouse.com/event/mWrjkEwL

لینک ثبت نام: http://suta.org/event-4529218

لینک تهیه کتاب: taaghche.com


© SUTA 2000-2023 
All Rights Reserved
Powered by Wild Apricot Membership Software